En fuskande lögnerska

Det ser ut som om matjournalisten Caroline Hofberg har plagierat, inte bara lite, utan en hel drös med text från Bo Hagströms italienska kokböcker ”Solens mat”, ”Solens smak” och ”Solens öar” som utkom 2006, 2007 och 2008. Ord för ord och böckerna var tre. Allt finns i hennes bok Italia Amore. Eller rättare sagt fanns; boken är indragen av förlaget.

Så får man självfallet inte göra. Hon gör ett försök till pudel, men hon har antingen dåliga rådgivare eller så är hon på intelligensskalans nedre del. Så här säger hon själv:

"Jag vet inte vad jag ska säga. Jag har ägnat otroligt mycket tid och pengar åt det här. Jag har läst hur mycket som helst på nätet, läst böcker och gjort research på allt jag kommit över." Sen säger hon att hon bara läst en av de tre böckerna — men hon har citerat ur alla tre — och på frågan hur det kan komma sig säger hon:

"Jag kan inte svara på det. Jag har ingen koll på hur jag blandat texterna, jag har läst massor av böcker och information på nätet och sen samlar man ju allt i datorn."

Av detta kan man ana att hon troligen snott en hel del, klippt och klistrat, låtsas som det regnar, trott att storkovan skulle komma som italiensk salami från himlen men till slut fastnade fingrarna i syltburken.

Hon fuskar alltså, skyller allt på datorn som om den hade ett eget liv och så ljuger hon också.

Aja baja!

(DN, AB)

Kommentarer
Postat av: Henriette Parson

Ett typiskt exempel på gubbmaffians lömska propaganda mot allt som görs av fria, starka kvinnor! Skäms alla mansgrisar - särskilt

Nöff- Nöff Hagström!

2009-11-05 @ 12:13:22
Postat av: Ipse Cogita!

Henrietta Parson:

Det blev lite fel där tror jag. Fria,starka, lögn- och tjuvaktiga kvinnor skall det nog vara.

:)

2009-11-05 @ 17:37:20
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Pezster

Henrietta:

Så om man är emot att en KVINNA snor texter så är man en mansgris? Räkna in mig där med då.

2009-11-11 @ 14:49:33
URL: http://whatsupsthlm.se/pezster/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0