Svininfluensan och munskydd

Jag har nu förstått att "munskydd på!" så här i influensatider är tämligen värdelöst. Eller varför inte prata klartext: det hjälper inte ett skit! Har läst DN, har lyssnat på radion, sett på tv och snurrat runt på nätet ett par varv – alla är eniga: det gör ingen nytta. Det kan tvärtom förvärra situationen eftersom man – när skyddet halkar på sniskan – tar upp handen för att rätta till skyddet och vips har du händerna där du inte skall ha dem: i fejset.

Än en gång: tvätta tassarna, pilla ej på slemhinnorna i ansiktet och (ett litet tillägg från förra inlägget i frågan) nys i armhålan.

Inte för att jag är vacker utan munskydd men med skrämmer jag både barn, hundar, svin och vissa vuxna, och jag är nu väldigt glad att jag inte ens behöver överväga att spöka ut mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0