Mat och klimat

Nämen, va’ e’ de’ nu?!

Susanna Baltscheffskys artikel i Svd idag och igår gör att jag inser att världen har blivit fullständigt galen. Enligt detta ständiga tjatande om allt vi inte får och allt vi skall och måste göra, så återstår bara att inse att vissa människor är ytterst inskränkta och vad som återstår är kollektivt självmord.

Jaga CO2 när vi faktiskt inte riktigt vet hur klimatförändringarna uppstår och av vad och varför och solen och kosmisk strålning och... Och i spetsen går Gore och räknar stålar.

Men – jag upprepar från tidigare inlägg – det går att med ett (1!) års Koytokostnad – ge alla människor rent vatten: ALLA!

Och för dig som inte visste – det dör 2.000.000 barn på grund av taskigt vatten – varje år. Det vore väl något att ta tag i, men av någon anledning så skall detta dels inte göras, dels, – och det är kanske värst – inte skrivas om, inte diskuteras i  medierna och det tycker jag är ynkligt.

Sen kan vi ta ett års Koytokostnad till, och vips så klarade vi malarian. Hur många miljoner som dör i den vet jag inte, men senast jag kollade så var det miljoner även här.

För kort tid sedan var det den lysande idéen att köra på etanol. Då körde alla det racet och i diket gick det. Bland annat så slog det till mot maten. Nu vill Susanna slå ett slag för ytterligare sanslösa metoder och jag blir bara tröttare och tröttare.

Nu går jag och skitar ner ordentligt: T-bone-stek på grillen toppat med en oekologisk pilsner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0