Fredrick Federley, var det inte han...?

Expressen just nu, Fredrick Federley på G!

Vänta nu lite! Var det inte Fredrick Federley som – till synes – tog strid i FRA-frågan? Jomenvisst! Och sen blev det partipiska och gråt och tandagnisslan och...

Nu verkar det i alla fall som förfallet närmar sig botten. Så här sägs det i Expressen:

"Han är känd som en del av Stureplanscentern. Nu ska Fredrick Federley göra vodkareklam på en nattklubb i centrala Stockholm." Och sen fortsätter det:

"Du känner inte att du borde avstå som riksdagsledamot?
– Nej, definitivt inte. Jag skulle gärna ha en snusfest också, säger Fredrick Federley."

Detta innebär att jag betalar för en kille som: gillar att rumla runt på patetiska Stureplan, gillar vodka, vill ha snusfest och viker sig i FRA-frågan bara för att "the going get’s tough".

Han är riksdagsman. Han skall föra Sverige in i framtiden. Han skall ta sitt jobb på allvar. Han skall vara ansvarsfull. Han är ingen privatperson. Han ansvarar för mina barnbarns framtid. Men nu är han också en pajas. Han hånar mig som medborgare och väljare.

Jag vill ha tillbaks mina skattepengar, tack! Varenda krona!

Kommentarer
Postat av: Erik

Dom säger att det är dyrt att köpa svenska riksdagsmän. Pytt, gratis vodka så viker i vart fall Federley sig. Lyssnar man noga så kan man höra att det inte verkar krävas ens det utan lite snus räcker. Det där med partipiskan i FRA-frågan kanske bara är nys - kanske fick han ett nytt USB-minne för att rösta ja.

2009-05-30 @ 15:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0