Klimatet en könsfråga, suck!

The Climate Scam får mig att kvickna till. Det handlar om ekofeminism tydligen. Jag länkar vidare och hittar denna artikel som har titeln: "Livsviktigt med kunskap om genus och miljö". Livsviktigt? Man är inte blyg! Det finns tydligen något som jag betalar för som heter Nationella sekreteriatet för genusforskning. Så låt oss ta en titt på denna galenskap:

"Kvinnor kan inte heller simma i samma utsträckning som män och löper som oftast primär vårdnadshavare även större risk när de försöker rädda sina barn." Och...?

"Men kvinnor verkar i större utsträckning än män vilja göra något åt klimatet."  Verkar...?

"Ett förändrat klimat innebär i Sverige att vattennivåer höjs, och att det blir varmare. Erfarenheter från sydeuropeiska länder visar att betydligt fler äldre kvinnor än äldre män dör i värmeböljor. (...) Män har kanske tyngre sysslor, men sådana som man kan avbrytas om det blir för varmt. Kvinnor har sysslor som matlagning, tvätt, och vård av anhöriga som inte kan skjutas upp utan måste utföras varje dag, säger Sven-Ove Hansson, professor i filosofi på KTH." Och...?

Så där håller det på och vetenskap är det inte!

Klimatfrågan är redan idag ett tillräckligt infekterat område och något behov av att ytterligare röra till det, via inblandning av ett antal  galna genusforskare känns inte angeläget.

Och några skattehöjningar behövs inte så länge jag pröjsar för genuseländet!

Vi är människor som tillsammans skall jobba oss in i en ljuv framtid och att i det läget fokusera sig på kön är en "fackning" som jag inte ställer upp på. Och att göra det via genusforskning är och förblir – snömos. Sen blir det inte bättre av att genusforskningsföreträdarna alltid använder sig av härkskartekniker – samtidigt som de anklagar oliktänkande för just det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0