Jag ber att få lyfta på hatten!

Denna vackra tisdag är en glädjens dag. Barn och barnbarn är i Danmark och fröjdas på Bakken, världens äldsta nöjespark. Jag slipper vara med. Fast egentligen vill jag men det skall icke uttalas högt. Jag hade  nog mest varit en belastning eftersom jag är en fegis när det gäller karuseller. Och en man som hänger med på nöjesfält och sitter och pimplar bärs upplevs nog inte som seriös.

Hoppas de har trevligt pågarna.

Nej, jag tänker i stället åka till Ribersborg och det nya kallbadhuset (Sydsvenskan). Tänk vad glad man kan bli över att Malmö har tagit 21 miljoner av våra skattepengar och renoverat detta paradis. Pengarna är ytterst väl använda och jag ber att få lyfta på hatten och jag bugar mig djupt och framför mitt djupt kända: tack, Malmö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0