Banken med humor!
Jodå, det finns humor bland ekonomerna, åtminstone på banksidan. Swedbank är den bank som har fått flest negativa omdömen från sina kunder (E24). Det borde ju föranleda banken att yttra ting som: "inte bra, vi måste skärpa oss" eller "en viktig indikation på att vi måste bättra oss" eller liknande.
Nu gör inte en gammal Sparbank som fått storhetsvansinne sedan många år så. De tror ju att de nu tillhör de tunga elefanterna i finanssektorn. Nej de möter det hela med: "Att vi har flest klagomål beror sannolikt på att vi har flest privatkunder, 4 miljoner (...) säger Anna Sundblad, presschef på Swedbank, till DI."
De får det liksom till att det är kundernas fel eftersom de är så många. Men det är klart, en bank som nästan lyckats köra hela baltikum i botten, har väl inte tid med småfolket.
Nåja, de får trösta sig med att de nu i den delen av världen har gått om bilar (som de måst ta över från icke betalande kunder). Bilar för 700 miljoner (E24) blir ju några hjul.
Det var länge sedan sparbanken var ett professionellt företag som tog hand om dem de var bra på – småspararen.
Nu gör inte en gammal Sparbank som fått storhetsvansinne sedan många år så. De tror ju att de nu tillhör de tunga elefanterna i finanssektorn. Nej de möter det hela med: "Att vi har flest klagomål beror sannolikt på att vi har flest privatkunder, 4 miljoner (...) säger Anna Sundblad, presschef på Swedbank, till DI."
De får det liksom till att det är kundernas fel eftersom de är så många. Men det är klart, en bank som nästan lyckats köra hela baltikum i botten, har väl inte tid med småfolket.
Nåja, de får trösta sig med att de nu i den delen av världen har gått om bilar (som de måst ta över från icke betalande kunder). Bilar för 700 miljoner (E24) blir ju några hjul.
Det var länge sedan sparbanken var ett professionellt företag som tog hand om dem de var bra på – småspararen.
Kommentarer
Trackback