Stackars Maud, snyft, snyft...

När inget annat fungerar, och det mesta fungerar inte när Maud Olofsson är i farten, då klipper hon till med att hennes tillkortakommande beror på att hon är kvinna. Det tycker jag är förolämpande mot alla kvinnor som jag möter och som är ytterst professionella. Men nu vill Maud få det till att hennes sätt att krascha i diskussionen med Jimmie Åkesson (SD), hennes sätt att hantera klimatet i kombination med Vattenfalls kolkraftsutbyggnad med mera, har att göra med hennes kön.




Men sanningen är att hon är en vimsig kvinna med brist på stil och allmän hyfs. Att till exempel ta emot Rysslands president med handen i rockfickan visar att hon är lantlolla.

Nä, här har vi att göra med en kvinna, förvisso, som inte har alla läsken på plats i den politiska backen, så hon får nog stå ut med kritiken av den enkla anledningen att den är befogad.

Och för övrigt tror jag mig ha sett ett antal skrivningar om statsministerns "rådjursögon" och det är riktigt tufft — för en man!

(AB)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0