Löftet som sprack...

Jag tror det var en hel del politiker, med statsministern i spetsen, som hostade något om att "inte jaga en hel generation" för deras vanor att ladda ner från nätet. Nu verkar det bli just det man gör och nu har näringslivet tagit över och jagar helt vanliga medborgare, som inte varit i närheten av någon form av "stordrift".



Så går det när politiker med munväder låter sig styras av det privata näringslivet och en skam är det. Men det är snart val och jag skall komma ihåg de svekfulla och jag skall göra vad jag kan för att få bort så många som möjligt från maktens korridorer.

HAX skriver:


Och Pezster ger en klockren analys:



och här kommer ett klipp:



Ord och inga visor och tänk så rätt han har!

Och vad månde framtiden ha i sitt sköte? Det ser illa ut och själv mår jag illa!

(Svd, DN, Expressen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0