Katastrooof!

Stoppa allt, problemen hopar sig och allt är förstört. I vissa sammanhang är alla stora ord alltför små verkar det.



Det handlar alltså om att tittarna fick se ett band komma till final. Därefter skulle Peter Settman delge vilket det andra bandet var och på sedvanligt idiotmanér så skall detta numera gå till på följande sätt: "och deltagare nummer två är..." varefter det skall (enligt formulär 1A i mediadumhet) följa en paus, eller rättare en paaaaauuuuuuuuuuussss, och sen talar man om vem det är.

Pauserna är numera så långa att jag brukar hinna sätta på kaffe, gå på toa och älska med hustrun innan svaret kommer. Men den här gången hann jag inte ens ur fåtöljen innan en skylt glimmade förbi och meddelade svaret, allt medans Peter stod där och molteg.

Det som hände var med andra ord väldigt bra. Men så tycker inte alla och här kommer lite små reaktioner:

"Jag tycker det är väldigt dåligt av SVT – speciellt när det är direktsänt och final. Jag förstår inte att de kan göra så, det är inget litet misstag – det är ett jättestort misstag, säger Christer Bergström från Härnösand.", och "Gunilla Nilars, producent för ”Dansbandskampen”, är bestört över misstaget." Bestört?

Fram för fler misstag av denna sort, det skulle göra livet enklare framför dumburken. Men å andra sidan skulle det innebära mindre kaffe, överfylld blåsa och mindre sex, så det kanske inte är så dumt ändå.

Alltid dessa val!

(AB)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0