Att chikanera folk — är det ett måste?

Så var det då dags för någon anställd på vår kära Försäkringskassa att visa, att det i villkoren för anställning till kassan ingår att man måste vara okänslig, sinnesslö och maktfullkomlig.



Kvinnan överklagade beslutet till Länsrätten som i klartext sa till Försäkringskassan:

”Det framstår enligt Länsrättens mening inte rimligt att kräva att XX i denna situation – dagen efter att hennes son avlidit – skulle ha anmält sig till Arbetsförmedlingen som arbetssökande.” På svenska: Fuck off, Försäkringskassan!

Normalbegåvade individer, utan SS-anlag, skulle nu fattat att någonting blivit ända in i pipsvängen fel, ändrat beslutet, som såklart var fel från början, och så var det bra med den saken.

Men så fungerar nu inte folk, som om de haft uniform i annan tid, skulle vara fullständigt livsfarlliga. Nej, här gäller det att sätta dit folk så det känns. Kom inte släpande med cancer och döda söner eller annat skit, tycks de resonera.
Alltså överklagar man till kammarrätten.

Min undran blir: hur kan någon, oavsett position, få för sig att denna fråga skall drivas ända in i kaklet? Speciellt konstigt är det när regelsystemet tillåter en mänskligare tolkning och därmed mänskligare beslut. Det var det Länsrätten sa.

Jag vill inte betala skattepengar till vare sig idioterna på Försäkringskassan eller till ytterligare långbänksdragande i olika rättsliga instanser.

Skäms, och gör det sjufalt!

(SvD, DN, AB)


Kommentarer
Postat av: Stolt bidragstagare

Jag är en 54 årig kvinna som grälat med min chef, nu är jag sjukskriven för "trötthetssyndrom" och "fibromyalgi" - jag blir mycket kränkt av denna artikel, jag KRÄVER att få min sjukpeng tills jag blir frisk, oavsett hur länge det tar. Jag röstar på Måååna och jag gillar att vakna sent om morgnarna.

2009-12-29 @ 16:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0