Att äta kött är nu att betrakta som dött!

Ibland blir jag så trött så jag knappast orkar skriva. Nu skall vi inte äta kött (på’t igen!) och nu tycker Ann-Charlotte Marteus på Expressen att vi skall införa köttfria dagar. Nu vet inte jag vilken politisk inriktning Expressen har eftersom det inte går att avgöra av innehållet, men jag skulle ändå tro att de står för någon floskel likt "människans frihet" eller dylikt. Men skit i det, inför köttfria dagar och sänk proteinbehovet för alla, främst kidsen. Gör de med tvång också för säkerhets skull. Suck.

Och sen tar hon Belgien som föredöme; staden Gent har infört köttfri (-a?) dagar. Belgien har mig veterligen aldrig bidragit till något stort om man undantar Hercule Poirot, den eminente detektiven, men den var ju skriven av en kvinna från annan nation.

Sen kommer det totala vansinnet (än en gång!):



Det är väl självklart att man skall äta närproducerat — oavsett klimatpåverkan. Att resonerar annorlunda visar bara att räknenissarna tagit över även i denna fråga!

Nu väntar mig en god ryggbiff från gården runt hörnet och den kommer jag att äta dels för att jag behöver näringen, dels är den från "mina" lantbruk på nära håll (Blentarp), dels är det förbannat gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0