Stå på dig – annars gör någon annan det!

Det är krut i landshövdingen på Gotland, Marianne Samuelsson. Och jag visste att här låg en gravad hund någonstans. Men nu biter hon tillbaka och det med all rätt. Illojala medarbetare, tillika företagare med en egen agenda, kan ju få vad som helst att verka snett (Expressen, Svd, AB).

Och Radio Gotland visar med sitt handlande att bara ta med valda delar av smyginspelningen, att det finns gammelmedier som inte sköter sig.

Jag vidhåller, även om jag lärt mig att man får spela in vad fan som helst i smyg bara man själv är på plats, att dylika fasoner hörde hemma hos totalitära regimer. Och till och med Stasi fick lämna in till slut. Men tydligen finns det Stasityper därborta på ön.

Stå på dig..., Marianne, och för tusan, nig inte djupt och ha ånger i dina ögon när du träffar Odellen!

Kommentarer
Postat av: Jan Lindblad

Hur dum får man vara? En landshövding som gjort detta uttalande har helt förbrukat sin trovärdighet. Avgå omedelbart.

Titta bara på handläggningen av dessa ärenden.

2009-08-04 @ 14:34:10
Postat av: Ipse Cogita!i

Jan L:

Dum och dum. Min främsta invändning är två: inspelningssättet i smyg samt att bara delar kommit fram.

2009-08-04 @ 17:10:58
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

"Illojala medarbetare, tillika företagare med en egen agenda, kan ju få vad som helst att verka snett "



Var får du illojala ifrån? Hört talas om meddelandetillåtelse för offentliganställda? Den som gjorde inspelningen skulle ha en medalj för civilkurage!



Marinanne Samuelsson = Sveriges just nu sämsta högdjur!

2009-08-04 @ 17:26:26
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Ipse Cogita!i

Nicklas E:

Visst, lös alla konflikter på jobbet med hemliga inspelningar, publicera valda delar och jippi! vilken kul arbetsplats och vilket trevligt Stasiklimat.

2009-08-04 @ 17:52:58
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Börje Johansson

Det har aldrig funnits någon likhet ínför lagen.

Man kan anföra ett otal situationer som bevisar detta. Förtur ges i olika sammanhang till för näringslvet intressanta personer.



Läskunnig

2009-08-04 @ 18:14:21
Postat av: Ipse Cogita!i

Börje Johansson:

Så är det säkert. Men det där med "näringslivet intressanta personer" var väl att begränsa det hela lite väl mycket.

Kolla vad politiker har för förmåner så får du se. JAG bryr mig inte om det faktiskt, men så är det.

2009-08-04 @ 18:45:14
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0