Slå kidsen!?

Ibland blir jag bara ledsen. Ibland får jag för mig att världen trots allt går på rätt håll. Men nu läser jag (Svd) att Nya Zeeland skall hålla en folkomröstning och den skall handla om huruvida man skall få banka vett i ungarna eller om detta skall vara förbjudet.

2007 förbjöds barnaga i detta land och nu tycker tydligen 83% att barnaga skall tillåtas igen, åtminstone om man får tro opinionsundersökningarna. Måtte landets makthavare hålla fast vid nuvarande förbud oavsett vad folket tycker i denna fråga.

Tydligen är det bara 24 länder i världen som tycker det är anständigt att ge f...n i att slå ungar och det gör mig ännu mera betryckt.

Jag tycker nog att om man skulle sätta upp kriterier för villkor för att ett land skall betraktas som civilicerat, då måste det finnas ett absolut förbud att slå barn. Finns ej detta så är landet per automatik ocivilicerat.

Jag kan inte på något sätt förstå varför det skulle vara tillåtet att misshandla barn – och det utan straff – bara för att några år senare betrakta samma handlande som just – misshandel.

Mina tummar hålls för vett och sans! Och kidsen ger ni fan i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0