Schymans universum

Den gode Christer Fuglesang, rymdsnubben, har tydligen skrivit något om vikten att erövra rymden och bland annat satsa på en marslandning om ett antal år (2032). Så kommer det att bli, och det är nog till och med nödvändigt i ett längre perspektiv. Människans inneboende lust att flytta gränser går nog aldrig att stoppa och själv tycker jag att det är både spännande och kanske ett måste.

Nu har Gudrun Schyman kontrat i en debattartikel i Expressen. Hon lyckas där med konststycket att få det till en könsdebatt, där män än en gång är suspekta individer och kvinnor är de som begriper. Det får hon gärna tycka men det känns mossigt och i otakt med modernt tänkande och, ursäkta, oerhört tjatigt.

Och egentligen är det väl inte konstigt alls. Via John Gray vet väl varenda människa att "Män är från Mars kvinnor är från Venus"!

Kommentarer
Postat av: Chrille

Du behöver inte be om ursäkt för att du tycker hennes argument är tjatiga.



Jag tycker vi borde skicka Gudrun Schyman till mars så vi slipper henne, och jag tänker inte be om ursäkt för det.

2009-08-26 @ 10:26:09
Postat av: Bloggkraft

Ok, vi betalar alla för att Fuglesang skall åka till rymdem, det tycker jag är helt ok. Men att betala för att Schyman skall tramsa omkring och hjärntvätta oss det tycker jag inte är ok. Kan inte Schyman skaffa sig ett hederligt jobb där hon bidrar med något istället för att få oss att känna olust.

2009-08-26 @ 10:39:31
URL: http://bloggkraft.makesomenoise.ws
Postat av: Robert Cumming

Jag håller inte med Schyman i det här fallet, men 'mossigt'? Om det är något som andas 70tal så är det väl tron på vår fantastiska framtid i rymden. Dessutom misstänkliggör hon inte män i artikeln, var hittar du det? Både Fuglesang och Schyman tänker praktiskt och det är inte något lyckat drag att att dra ner deras argument ner till pajkastningnivå.

2009-08-26 @ 15:56:05
URL: http://popast.nu/
Postat av: LeoB

Chrille och Blogg-kart:



Hm, hon gjorde det väl till en politisk/ekonomisk fråga? Det är väl den synvinkeln ni avvisar eller inte förmår se.

2009-08-26 @ 18:20:34
URL: http://OurComments.org/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0