No more gratis

Nu har mediemogulen Rupert Murdoch beslutat ta betalt för sina tidningar på nätet (DN). Han är trött på "gratis" och hans bolag går knackigt. Huruvida han kommer att lyckas med den här manövern återstår väl att se men jag ställer mig tveksam.

Han säger bland annat: "Kvalitetsjournalistik är inte billig." och det äger sin riktighet men jag vet inte om The Sun är ett exempel på kvalitetsjournalistik precis. Eller så är det så att han och jag har olika uppfattning om begreppet.

Jag hade personligen hoppats på en något mer kreativ lösning på problemet men nu stannar det vid det gamla vanliga: pröjsa. Men det är klart, han börjar bli lite till åren så det får bli en GHS-lösning (Gamla HjulSpår).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0