Helgen är räddad – cigarr i det gröna!

Jag har trevliga grannar och min fredagscigarr och min fredagschampagne har aldrig väckt ont blod hos dem. Tvärtom brukar de med viss avund titta in genom spaljen av av äppel- och päronträd och till och med göra tummen upp till mig där jag sitter och myser och pyser.

Alla har det inte så bra. En advokat led så mycket av sin grannes cigarrettrök att han var tvungen att ha ansiksmask (Svd, GP)! Det kan ju självfallet inte vara sant och nu har miljödomstolen slagit fast att kvinnan får röka hur mycket hon vill i sin ägandes trädgård.

Att få röka fritt på egen mark är alltså tillåtet och det gläder mig att dessa rökmotståndare inte lyckades tränga ända in i vår mest privata sfär.

Puff och skål!

Kommentarer
Postat av: Jacques Pot

Puff och skål på dig också! Jag imponeras starkt av din fredagsrutin, jag funderar på att ta efter den - fast med pipa och champagne.

2009-08-07 @ 14:54:39
URL: http://konstantmagasin.wordpress.com
Postat av: Ipse Cogita!i

Jacques Pot:

Tackar och med lite indragningar på lite smått och gott på vardagarna, så blir kostnaden också minimal.



Och att lägga upp fossingarna tända ett rökverk och låta bubblorna fara runt i kropp och själ det ÄR en njutning;)



Skål!

2009-08-07 @ 15:05:19
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0