Ett sista varv om Gotland

Det gläder mig att jag inte är ensam om att reagera mot avlyssningsfasonerna som omgärdat landshövdingen på Gotland. Fler än jag har reagerat. Och som en liten avslutning på detta så citerar jag Stig-Björn Ljunggren, statsvetare (DN):

"Men enligt Stig-Björn Ljunggren är det mest uppseendeväckande med affären att en underordnad tjänsteman spelat in sin överordnade.
– Det är epokgörande. Man kan säga att det är en del i den här ”pirattiden”. Det är oerhört intressant och kan få stora konsekvenser för hur man ska förhålla sig till sina anställda, säger han.

Han tror att konsekvensen blir att man i chefs– och politikerrollen måste vara mer försiktig med vem man pratar öppet med.

– Man kommer att prata mer ”plakataktigt”. Alla utanför den närmaste kretsen blir ju misstänkta för ett rättshaveristiskt beteende, säger han.

Han tycker inte att Marianne Samuelssons agerande i affären kring strandskyddet är uppseendeväckande.
– Man har ju rätt att göra undantag i strandskyddet när det gäller just näringsverksamhet, så hon har ju egentligen inte gjort något konstigt, säger Stig-Björn Ljunggren."

Tack för den, and I rest my case!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0