Sundsvall och drogerna

"Men det kan väl inte vara riktigt", tänkte jag när jag läste detta i Expressen. Jo, det var rätt. Alla som nyanställs i kommunen skall lämna leverprov för att kolla – troligen – om man super. Nu vet jag inte om det gäller alla politiker också men det får jag verkligen hoppas.

Det blir ju lite speciellt farligt när dessa prover kan ge utslag även hos en helnykterist. Och då står du där kära vårdbiträde, personaldirektör med flera och skall förklara dig. Och för att lyckas få dessa så kallade människor att förstå, att du inte har drogproblem så måste du kunna förklara dig och bevisa din förklaring. Hur det går? Jag säger bara: lycka till! (du kommer att torska!). Och jag undrar vad de skall skriva i ditt avslag? Ej godkänd, troligt fyllo?

Hjärnsläpp? Jomenvisst! Idiotism? Javisst! Tillåtet? Tror jag säkert i dessa tider när man får göra vad f...n som helst!

Men kära medborgare i Sundsvall: om du accepterar dylika fånigheter så lev vidare i din drömvärld, om inte: rösta klokt i nästa val. Skulle alla politiker ha samma åsikt i frågan och vilja ha stenhård kontroll på sina anställda ända in i inälvorna då återstår endast en sak: FLYTTA!

Att nazisterna kunde göra så här berodde ju på att i den ideologin fick man göra vad man ville utan att följa lagar – eller så skrev man nya – bara Herr Hitler sa så. Men idag – 2009 – i Sverige – i Sundsvall – i en demokrati...

Har hela världen gått i spinn? (förutom i Sundvall, för där vet vi).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0