Rom – en sallad

Helgen står för dörren och nu skall jag ikläda mig rollen som hemmakock. Jag gillar och laga mat. Gärna italiensk eftersom den har en enkelhet som jag uppskattar och är så förbannat god. Men att blanda en sallad som man gör i Rom är allt annat än enkelt. Det krävs antingen gäster eller så får man gå och hämta grannarna. Så här går det till:

Det krävs 4(!) personer:

– En vis man för saltet.
– En snål man för vinägern.
– En slösare för oljan.
– En galning som blandar.

I min umgängeskrets så är galningen lättast att finna.

Vissa politiskt korrekta påstår att "man" ovan kan bytas ut mot "kvinna". Detta är dock enligt mitt förmenande inte möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0