Manliga klädregler (att följa!)

Vårsolen står som spön i backen vilket innebär att ytterkläderna åker av. Så även på oss män. Då börjar helvetet. Här blandas det friskt med alla möjliga och omöjliga färger och klädkombinationer. Nu skall jag inte agera någon form av "polis" men följande gäller:

– Aldrig mer än två (tre om du menar mörkt grått och svart t.ex.) färger samtidigt (slips undantagen).
– Skor och livrem alltid i samma färg (kolla själv: svarta pjuck och brun livrem. Kräkvarning!)
– Klockans färg skall matcha spännet på livremmen och klockans armband livremmen (om armbandet är i läder).

That’s it! Inte så svårt eller hur.

Sommarvarning från mig: om jag ser en lätt svettig, shortsklädd, bar-överkroppad, finnig man framför mig i systembolagskön – eller någon annan kö –då blir jag en farlig man!

Vid resa, följ gammal nunneregel: alltid tre av varje plagg: ett på dig, ett på tvätt och ett i reserv.

För övrigt anser jag att haremsbyxor – på såväl män som kvinnor – bör förgöras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0