Grattis Stockholm 2!

Den 6:e april skrev jag om jordgubbar. Dyra rackare, odlade i Skåne, skickade till Stockholm och avundsjukt fick jag se hur Stockholmarna fick förtur.

Nu är det dags igen: hovet fick leverans av nypotatis. Från Bjärehalvön – i Skåne. 500 pix kilot får anses som billigt, även i dessa tider av sviktande närekonomi. Man måste offra sig för pluggen!

Så, kära kung: gå och koka delikatesserna på riktigt sätt (kokande vatten först, lite dill, sen i med pluggen under stenhård bevakning – al dente gäller!), fram med smöret och lite salt, öl är ett måste och f...n ta dig om du inte – för att hedra landskapet – tager dig en Skåne!

Än en gång: Grattis Stockholm, och även denna gång säger min hustru att mina ögon tåras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0