Björnar föds – slå ihjäl dem!

Jag har svårt för vissa saker.

Det har fötts björnungar igen på Skånes djurpark (och inte bara där för den delen). Det låter ju trevligt men jag får en fadd smak i munnen lik förbannat. Här tar människan på sig ansvaret för ett chanslöst  och försvarslöst djur, låter detsamma föröka sig och när homo sapiens sen inte lyckas sälja (mammon igen!) ungarna till en annan djurpark, så slår man ihjäl dem. (En djurskötare sa: synd, men björnkött är gott. Jag tycker han borde byta jobb).

Jag tycker det är lite too much.

Jo, jo, det är till att vara kaxig när man har full kontroll och en massa stängsel runt björnarna. Läget hade varit annorlunda om människa och björn mötts i skogen en kulen eftermiddag. Då kunde vi se vem som makten haver!

Så, jag tänker åtminstone inte gnälla och oja mig nästa gång jag läser i tidningen att en "slagbjörn" skadat en skogsvandrare. Björnarna har nog fått ett besked om hur deras inlåsta släktingar behandlas och beslutat sig för att skipa rättvisa!

Uppdatering:
Hoppsan, nu blev det liv i debatten! Jag tänker dock inte publicera de flesta kommentarer eftersom det uppenbarligen finns ett tjog knäppskallar därute. Ni skulle aldrig skriva så om det gällde människor så: tagga ner!


Kommentarer
Postat av: Sabine

Det övergår mitt förstånd totalt varför man låter björnarna para sig om man redan vet att det inte finns plats för ungarna, allt för att dra in pengar, jag blir så förbannad. Ska man nu nödvändigtvis ha djurparker så ska djuren behandlas värdigt, ha så snarlika naturens förhållanden som möjligt samt inte paras bara för att det är kul med ungar. Då kan man lika gärna stänga ner djurparkerna.

2009-04-19 @ 20:52:36
URL: http://blogg.vetauriel.se
Postat av: Anonym

Jag undrar bara varför djurskötaren tyckte att du ska byta jobb?

2009-04-19 @ 22:21:46
Postat av: Sara

Fy fan för människorna som kommer låta detta hända. Det är skandal att låta oskyldiga djur dödas för deras snålhet!!!

2009-04-24 @ 18:55:29
URL: http://saaera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0