Trump — mannen som väcker känslor

 
Mina vänner gillar mig inte emellanåt. Det är när jag ställer den enkla frågan: vad har Trump gjort för att du känner sådan avsky för honom? Svaret blir allmänt hållet — han Twittrar bisarra saker, han är kaxig, han vill bygga murar, han vill förbjuda invandring, han bråkar med FN och lite sådant.
  Mest handlar det om att man tycker att han är en idiot, så där rent allmänt. Det är lite av minerad mark så fort man talar  om Trump. Vänner säger till mig, varför gillar du honom? Och svaret är — det gör jag inte på det sätt som ni påstår. Eller tror.
 
Så här är det i frågan. 
 
Reagan var den president jag de facto gillade. Dels för hans politik i många stycken, dels för att han kunde framföra vad han ville säga utan att man nickade till. Dessutom hade han humor. En egenskap som sedan dess lyst med sin frånvaro. Han genomförde också saker av vikt.
  Bush sade mig ingenting vare sig i handling eller framförande. Obama var en katastrof av olika anledningar. Hans miljökunnande baserades på klimatstollar och han var allmänt svag i genomförandet av diverse ting. Hillary Clinton är och var en vandrande katastrof varför jag såg henne som eventuell president som en fullständig nedtur. Krigisk, lögnaktig och falsk. Vilket nu också visar sig med all önskvärd tydlighet. Varför hon var och är så älskad hos oss är en gåta.
 
Nåväl, nu var det Trump jag skulle förklara för vännerna. Jag gillar inte Trump speciellt. Vad jag försöker förstå är varför han blir så hårt attackerad. Twittrandet är inget jag hyllar speciellt i vissa fall. Ibland gör han det bra, ibland tramsar han. Men han använder Twitter som ett verktyg att komma runt MSM. Han vill ha ut sitt budskap utan filtrering. Med det har jag inga problem.
 
Sedan har vi allt annat han gör — FN, invandring, murar, skatter, ekonomi etcetera som är helt i linje med vad han lovade i valet. Och han vann på det han lovade. Vad man tycker om dessa saker kan man så klart ha olika uppfattning om, men han gör det han sa han skulle göra. 
 
Så kontentan blir för min del — jag varken gillar eller ogillar karln. Vad jag försöker förstå är varför alla hackar på honom för att han gör det han sa han skulle göra. Härhemma hoppar man på Trump i alla lägen. Men jag ser nästintill aldrig något om politiken och löftena till väljarna; men jag ser däremot en allmän avsky mot mannen. 
  Är det inte för att han inte håller hustrun i handen så är det något annat trams. Den nivån är alldeles för låg till och med för lilla mig.
 
Dessutom röstade man inte alls enbart på Trump och hans program. Man röstade för att han ville försöka tämja medierna som gjorde och gör ett uruselt jobb. Speciellt från vänsterhåll. Han vill också göra upp med deep state (myndigheter) som mer och mer lever ett eget fult liv. Bara det är värt en applåd.
 
Mannen är således både ointressant och intressant. Men jag försöker hålla mig till det han gör i politiken, inte hur han kammar håret. 
 
Just saying ...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0