Jag begriper fortfarande inte detta

 
Det första som skall klarläggas — jag är verkligen för ett mycket starkt försvar. Dagens cirka 45 miljarder/år får gärna multipliceras med tre. Dessutom anser jag att ryssen skall man alltid hålla ett getöga på. Det visar historien. 
 
Men det här med att idag, eller i en nära framtid, ryssen skulle anfalla Gotland och Norrbotten? Varför? 
 
Ett fridens land, ännu så länge, inte officiellt medlem i Nato eller liknande, skulle alltså ockuperas av ryssen. Varför? 
 
Jag kan tänka mig reaktionerna. Från Nato, från resten av den civiliserade världen. Vad f...n gör ni ryssar skulle ropen skalla. Putin skulle framstå som en krigshetsare utan motstycke. 
 
Nu håller väl vissa på så här för att få mer resurser till försvaret, men det kommer de inte att få den vägen. Hotet mot Sverige kommer inifrån, inte utifrån. 
 
Just saying ...
 
Kan inte länka till artikeln. Gynnar ej betalväggsbyggande medier.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Benny

Vad skulle finnas för Ryssland att hämta här? Att land i kaos och nära en social och ekonomisk konkurs! Det skulle i så fall vara att Putin anser att Sverige behöver räddas från dårarna som styr landet idag..

2017-06-16 @ 16:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0