Nya tider — verkligen

 
Att utestänga folk från bibblan är inget att tänka på. Alla är hjärtligt välkomna. Stöknissar skall talas tillrätta. Jag fattar inte riktigt det här. Biblioteken skall väl inte vara någon form av ungdomsgård för knarkande knallkorkar. SÅ mycket tror jag inte bibliotekens uppdrag har förändrats. Det skall väl vara en bildningens högborg. 
 
Sen har Sara nog inte varit på bibblan på en tid. Eller så ljuger hon medvetet. Inget för en bildad människa att syssla med. 
 
 
"Förbannade låntagare"!? Sara vet, jag vet (eftersom jag faktiskt går på bibblan emellanåt) att det är de minsta av problemen. När jag är där blir jag oftast utsatt för tillrättavisningar. Det för att jag talar om för de invandrade ungdomarna vad biblioteket är. Då blir de aggressiva och vips så kommer personalen och snackar mig tillrätta. När jag påpekar att jag har rätt, jag betalar verksamheten och jag tänker inte ta skit från skitungar så blir det en så kallad obehaglig stämning.
 
Som alla förstår blir mina besök färre och färre. 
 
Jag skall förresten ta mig en tripp dit de närmaste dagarna. Mest för att kolla hur det är just nu. Återkommer med rapport.
 
Jag är så in i döden trött på att våra regler och normer rundas som om det vore någon lek. Tänk själv — biblioteken har ingen handlingsplan för "hat, hot och våld". Biblioteken!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0