Public service knegar på men det går trögt

 
De kör med lite fulspel precis hela tiden, totalitärmedierna. Nu fick de ändra sig igen; för vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på. Jag hittade ändringen på Fria Tider
 
 
Först stod det "Stor kritik mot Sanandajis bok".  Sen kom vi alla insatta på vem som var med i programmet. En vänstrare än vänster som uttalat sig många gånger därutifrån vänsterkanten. En charlatan.
 
Totalitärmedierna verkar inte lära sig. Faktakoll nu viktigare än någonsin när det finns så många med koll på läget. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag öppnade för en gångs skull radion för att lyssna på Tino. Svensk etermedia hade väl fått kritik för att de inte uppmärksammat boken, vilket ju som vanligt varit fallet i utlandet.
Nu SKULLE man minsann visa att man INTE mörkade. Upplägget var det vanliga när en person vars fakta och slutsatser SR-journalisterna inte stödjer skulle tas upp.. Först intervjuades Sanandaji (ej i direktsändning). Därefter blev det "debatt", dvs en totalkritiker (Jonsson) och en nolla (Gröning) fick fritt utrymme att oja sig , utan att Tino kunde bemöta.
Som alltid så oerhört lågt av SR. När Jonsson började med sina haranger stängde jag av.
Man kan undra om SR någonsin ska kunna bli relevant för en intresserad lyssnare och öppna för en rättvis och saklig debatt?
Jag tror faktiskt det är helt omöjligt.

2017-02-09 @ 20:37:43
URL: http://www.store.blogg.se
Postat av: Ipse%2525252525252525252525252520Cogita%2525252525252525252525252521

Karin:
Jag hörde det också och framför allt reagerade jag på själva upplägget. Men de vet nog att det är svårt att ha Tino i debatt. Han är faktiskt ytterst påläst.
Jag tror också att det är omöjligt att få SR/SVT m.fl. att bli relevanta. De är alltför enkelriktade.

2017-02-09 @ 22:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0