Det finns väl ord för sånt här

 
Jag har ingen aning om vad det här är för en gök. Men hon släpps fram i debatten. Som inte är någon debatt. Hon vill klassificera folk efter hudfärg och lite annat. Hon verkar tro att kompetensen sitter i kön, hud och allt annat utom i skallen. 
 
Det fanns en tid då vi var noga med att inte gruppera folk efter hudfärg. Varför detta nu ändras är ytterst svårt att begripa. Och varför kvinnor helt plötsligt blivit så populära i vissa kretsar bara för att de är kvinnor är också svårt att förstå. 
 
Jag fostrades väl lite gammeldags men jag fick rackarns snabbt lära mig att inte döma folk efter utseende eller annat oväsentligt. Titta vad vederbörande kan och står för. Men det var då det.
 
Och visst finns det ord för sånt här med att gruppera folk efter färg?
 

Kommentarer
Postat av: Joacim

Hon kör för övrigt en Pascalidou ;)

http://mensanen.blogspot.se/2017/12/linnea-claeson-gor-en-pascalidou.html

Svar: Ja jag såg det senare!
None None

2017-12-04 @ 16:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0