Knallkorkarnas knallkork

 
När välmående Limhamnsbor gnäller över att deras landsvägsliknande utfart ska bli smalare för att gående ska få mer plats, så känner jag för att ladda ett gevär
 
Anders Törnblad heter denne skjutglada miljömupp. Att han uppenbarligen vill oss Limhamnsbor illa förstår alla. Men han är välkommen. Jag skall personligen ta hand om fanskapet. Men han får så klart tycka som han vill. Det stora problemet är att han rent faktamässigt har fel, vilket jag skall ta upp med knallkorken så fort bygget är klart. Innan bygget påbörjades (14/3) så lyssnar så klart inte diktatorer. Inga argument biter. Så här skrivs det:
 
"Förra året beslutade tekniska nämnden att genomföra en ombyggnad av vägen. Körbanan ska smalnas av och man ska bygga en gångbana längs södra sidan av vägen. Det ska förbättra trafiksäkerheten och framkomligheten för fotgängare och cyklister."
 
Det handlar om Annetorpsvägen. Idag en hårt trafikerad väg men fungerande (inga olyckor alls mig veterligen). Vad som inte står är att det redan idag finns både en mycket väl fungerande cykel- och gångbana längs hela vägen. Vad som nu skall göras är att bygga en liknande cykel- och gångbana på andra sidan vägen. Man kan fråga sig varför. Den befintliga är mycket väl fungerande och inte särskilt frekventerad av vare sig gångare eller cyklister. Tro mig jag bor 200 meter därifrån och använder leden dagligen, både som cyklist och bilist.
 
Vad han dessutom inte nämner är att en parallellgata, Norra Hyllievägen, har fått sedan länge en rejält ökad belastning. Den vägen går genom en skola och förskola (Djupadalsskolan). Den ser jag från mitt fönster, dagligen. Där kunde man förr se en bil i timmen eller så. Nu är vi uppe i 20-30 lite beroende på tid på dygnet. Denna gata går rätt igenom villakvarteren. Bland barn i olika åldrar.
 
Det är det folk protesterar emot. Inte att man bygger om Annetorpsleden. Det som kommer att ske nu är att det kommer att bli tvärstopp på morgonen och på kvällskvisten. En sak som till och med kidsen på förskolan kan räkna ut är att framkomligheten och miljön kommer att bli avsevärt sämre.
 
Att sen denna mänsklighetens bottennapp vill skjuta oss som bor i stans bästa del visar bara att han, förutom att han har fel, också är en totalitär djävul som vill ta till vilka metoder som helst för att för att få sin vilja igenom.
 
Han är som de flesta MP:are således.
 
Expressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0