?????????????

 
Påskfrid råder i min inre och yttre värld. Solfan skiner och fågeldjävlarna kvittrar. Kan inte bli mycket bättre. Jag är därför lugn och fin. Inte mycket retar mig just nu. Fönster skall putsas, lite vårstök i trädgården och sen blir det konstrunda. På Österlen. Det är där konstrundor skall upplevas. Visserligen finns det konst under påsken i hela Skåne, i alla dess hörn och i mitten. Men det är Österlen som gäller, originalet.
 
Så ingen form av irritation finnes. Men lite förundran smyger sig in. Hur kan regeringsstödet öka? Vad har ändrats så till den grad att typer som stassministern, Romsonskan, Fridolinaren och de andra plötsligt anses kompetenta?
 
Har jag missat något? Mardrömmer jag?
 
Nä, nu gör jag något vettigt. Analoga klockor skola ställas om. Fram skall tiden liksom trädgårdsmöblerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0