Svensk debatt och politik för närvarande (jag hänger på!)

 
Nu när de flesta gör avbön från tidigare åsikter och försöker ändra kurs så hamnar vi lite i den galna världen. Det blir lite som ovan: Gillade du inte mina åsikter? No, problem jag har andra.
 
Men den här ständiga omvändningen under galgen går åtminstone inte jag på. De hade kakan, åt upp den, det blev fel, nu vill de hugga in på nästa bakverk. Det enda viktiga för dessa knäppgökar är att ständigt få föda i form uppmärksamhet, makt och alldeles självklart — stålar.
 
Sorry, ni är körda. För evig tid.
 
Det är hög tid att lämna tron på att maktens folk, inom alla genrer, vill oss väl. Det är alldeles särdeles viktigt att ta tag i tingens ordning alldeles själv. Under radarn så långt det går och ta hjälp av dina medborgare som tycker som du.
 
De andra ser dig inte längre som medborgare. Du är en satans undersåte som till och med demokratiministern vill tysta med censur. Hon förtjänar allt skit man kan kasta och allt hån man åstadkomma.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0