Snällt, nödvändigt men riktigt dumt

 
Jag begriper att stassministern tror sig måsta värna om sina kollegor i regeringen. Man skall vara solidarisk. Men han missar att när vi talar i sådana termer så utgår vi från att vi har att göra med klokt folk. Om inte ledningen för MP den senaste tiden bevisat för stassministern att de är allt annat än kloka, de är närmast idioter, så har han problem. Stödet blir i klokt folks ögon närmast: va’ f...n säger karln, är han också en idiot.
 
Det verkar faktiskt, utom all tvivel, som om landet leds av ett bottenskrap av kompetens, en icke-elit med renodlade tomtar på loftet. De är ryggradslösa och i total avsaknad av etik och moral. De spelar ett spel för sig själva, för att sko sig och de tillåts köra en hel nation i fördärvet.
 
Någon svensk skulle väl kunna spela rollen som en svensk Trump. Allt, precis allt, är bättre än den här cirkusen. Jag har sagt det för, jag säger det igen (även till dig min käre vän J.): alla som röstar på MP och kusinen i galenskap F!, är jubelidioter.
 
Jag börjar få problem att gå ut. Man kan stöta på både MP:are och F!:are därute. Då vill det till att tänka i självförsvarstermer. Hönshjärnor kan hitta på det mesta (ursäkta kära kloka höns).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0