När ren dumhet får fäste

 
Reinfeldt konstaterar likt en dagisunge att: "Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig." Med det hjärnsläppsliknande uttalandet förminskar han problemen med vår invandring så långt att problemet inte ens finns. Karln är helt enkelt tokig.
 
Men det verkar inne nu att upphöja dumhet till någon form av standard. Den är knickebockan gör lite i samma härad:
 
 
Hon stod i tv och sa att de flyktingströmmar som kommer är som att en ö som har 500 invånare får, via invandrarna, nu en invånare till. Tätare än så blir det inte om man slår ut det över Europa. Allt bygger på att man tar alla invandrare och smetar ut dem jämt och fint över hela Sverige rent matematiskt. Hon är om möjligt ännu tokigare.
 
Jag tog följande lilla tripp häromdagen, i Malmö.
 
Först åkte jag till Centalen. Fullständig kaos. Obehagligt. Inte mycket plats för "vanligt" folk där inte. Inte var det 500 till 1 i proportioner heller. Därefter tog jag en tripp till kåkstaden vår. Den växer, misär är det rätta ordet och jag funderade lite på hur det skall bli när vintern kommer. Därefter tänkte jag kolla lite på det så omhuldade Möllevången. Hela torget är knökat av arga unga män som kör med kidsen och kvinnorna sina på ett obehagligt sätt. Trippen gick vidare till Seved. Men där anade jag ugglor i mossen tidigt och undvek att ens köra igenom. Avslutningsvis tog jag min vanliga runda till Rosengård. Där var det som vanligt. Svenska är inte huvudspråk, kulturen främmande och jag lämnade med sorg i hjärtat.
 
Alla dessa ställen är inte svenska idag. Svensk lag gäller inte. Inte på centralen, inte i kåkstaden, inte på Möllevången, absolut inte på Seved och enbart ytterst delvis på Rosengård.
 
Våra politiker, påhejade av våra totalitärmedier, vet helt enkelt inte hur samhället förändras till det sämre och det fort. De vet inte heller att jag och många med mig känner oro, obehag och stor sorg över hur det är och vi känner nog panisk skräck (åtminstone jag) för hur det alldeles snart kommer att bli.
 
Hur ett lands ansvariga kan negligera sina medborgare till den grad finner jag fullständigt obegripligt och oanständigt. Men vid närmare eftertanke så är vi nog inte medborgare längre, vi är undersåtar.
 
Jag har nu kommit till den punkt att jag går från att vara en stor individualist till en riktig superegoist. Det gäller att se om sitt hus. Jag och de mina ville inte ha det parallella samhället. Vi påtvingas nu just det. Nu kommer vi att utveckla vårt lilla närområde i vår parallella värld. Som vi vill ha det.
 
Under tiden förbereds flykten till annat land. För även här har det ändrats; det är inte en flytt, det blir en flykt.
 
Jag känner mig faktiskt djupt sviken efter alla år i landet med skyhöga skatteinbetalningar (72 %) och en ständigt nedmonterad välfärd. Jag sitter där helt enkelt med Svarte Petter. Men just det får man väl inte heller säga skulle jag tro; inte i landet som höjt nonsens till allmän lag.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Du är inte ensam om att känna dig sviken! Vi svenskar som är födda här och som har blivit svenskar för några decennier sedan är inte värda någonting. Vi ska bara betala för vår egen förintelse.

Tack för ett välskrivet inlägg

2015-09-21 @ 22:21:50
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Ipse Cogita!

Karin:
Tack för vänliga ord. Och min oro har inte dämpats idag. När vårt högsta ekonomihöns säger att invandringen inte kommer att kosta något, pengarna skall tas från biståndsbudgeten och balanseras, så är det djupt omänskligt. Alla de som blir kvar i hemlandet, oftast kvinnor och barn, skall alltså få mindre hjälp. Klart man blir orolig.

2015-09-21 @ 22:33:49
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Thomas

Tack för en bra blogg. Om det är okey skulle jag vilja sända ett mail av mer privat karaktär. Vart i så fall?
MVH
Thomas

2015-09-22 @ 02:01:00
Postat av: Kristoffer

Det är så här det blir när lögnen upphöjs till sanning och lögnarna själva sitter på behagligt avstånd från verkligheten.
Men så länge bron är öppen från vårt håll finns ju möjligheten att söka asyl öppen för oss med?

2015-09-22 @ 07:30:39
Postat av: Ipse Cogita!

Kristoffer:
Men trist är det!

2015-09-22 @ 08:38:29
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Ipse Cogita!

Thomas:
Tack själv!
Jag har lite olika mailadresser men en som jag försöker hålla öppen kopplat till bloggen är:
[email protected] och den kan vi väl börja med.

2015-09-22 @ 08:42:17
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Skåning

Idag har jag läst att EU-kommissionen anklagar Sverige för att inte registrera asylsökande enligt Dublinförordningen.
Det är ju självklart att alla som reser in i Sverige skall göra det legalt eller söka asyl, övriga skall avvisas. Tyvärr vågar inte våra myndigheter följa lagen.
Jag anser att asylreglerna bör ändras så att asyl söks i EU och ej i medlemsländerna. Då skulle alla asylsökande få lika behandling och därefter skulle de kunna fördelas mellan medlemsländerna på ett kontrollerat sätt.

2015-09-23 @ 13:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0