Nu trivs de väl — de rödgrönrosa.

 
Möllevången var en gång i tiden en riktigt trevlig plats. Här kunde man köpa det mesta och mycket var nytt och från andra länder. Stämningen var mycket vänlig. Det var då. Nu är det mycket annorlunda.
 
Eftersom jag måste besöka platsen och omgivningarna runt omkring lite då och då så ser jag förvandlingen till ett ghetto. Här kan du inte gå många meter förrän du ser hur män behandlar kvinnor och barn som mindre värda. Här blir det lätt bråk om du hävdar din rätt i kön vid kiosken.
 
Jag undviker platsen så mycket det bara går; när jag måste dit så är det red alert hela tiden. De måste ha koll på närområdet och du måste dessutom ha en koll längre bort. Hela tiden. Mina vänner säger jag överdriver men de är sällan där.
 
Sen röstar de lite underligt i området:
 
 
Om vi tar enbart de rödgrönrosa (V+MP+F!) så utgör dessa 48,33 %. Lägger man till röd light (S) så blir det 68,15 %.
 
De verkar trivas i området och jag kan inte tolka det på annat sätt att de gillar skjutningarna, slagsmålen, den förnedrande kvinno- och barnhanteringen. Ooops, jag glömde lite eldande.
 
Konstig värld.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

För bara si så där 8-10 år sedan var en promenad till Möllans affärer och matställen obligatorisk vid ett Malmöbesök.
Idag finns det inget som överhuvudtaget kan få mig att besöka Malmö.
Detta gör mig både sorgsen och förbannad.

2015-07-20 @ 23:17:42
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0