Nu gäller personligt ansvar

Som alla vet så är Malmö laglöst land. Detta är speciellt farligt när alla myndigheter verkar leva i en annan verklighet. Det händer i alla fall ingenting vettigt på brottsbekämpningsområdet oavsett vad som händer. Nu drabbas min "lugna" stadsdel av kriget (det är väl krig när man huttar [skånska för kastar] handgranater?)
 
 
Jag har länge kritiserat både politiker och journalister för att mörka hur det faktiskt ser ut. Jag har också varit kritisk mot polisens agerande men har alltid fått slängt i ansiktet att vi har kontroll, vi jobbar i det tysta. Jag har sagt att det är en bluff och fått på fan för det. Men idag erkänner man:
 
 
Eftersom man inte kan lita på myndigheterna längre så gäller det att ta personligt ansvar. Jag får fortsätta mitt säkerhetstänk och jag får börja aktivera en än högre uppmärksamhet. Även utrustningsmässigt gäller det att se över vilka motmedel som måste kompletteras.
 
Till Malmö stad kan jag bara säga: ni sviker era invånare. Men numera ser ni oss inte som medborgare, vi är undersåtar och sådana skall hålla käften och vi skall också tro på att maktens folk har koll på läget;
 
DET HAR NI INTE!
 
Sen kan man inte annat än le när utredarna av hur satsningen (Olivia) mot våldet sammanfattar hur satsningen gått:
 
"I en ny rapport går polisen igenom resultatet. Målen nåddes aldrig men insatsen i stort blev lyckad, kan utvärderingen sammanfattas. [...] Det fortsatte att flyga kulor i Malmö, men Malmöborna var glada över att se fler poliser på gatorna. I alla fall enligt polisen själv – trygghetsdelen i rapporten baseras inte på någon mätning bland medborgarna utan på hur polisen tycker sig ha blivit bemött. (Tacka tusan för att folk blir glada när de ser en så sällsynt art som poliser).
 
Professionalismen lyser med sin frånvaro på alla plan i den organisationen. Att påstå att man lyckats när allt blir sämre kan enbart tokstollar påstå. Men vi är där. I stollarnas land.
 
Summa summarum: jag höjer min personliga säkerhetsnivå ett par snäpp. Det tycker jag alla skall göra.
 
Uppdatering: Nu verkar polisen kvickna till. De tillsätter EN (1) person. Halleluja!
 
 
Man måste ju få undra om alla andra poliser som sysslar med sprängningar, skjutningar och annat grovt våld också skall hinna med  lite annat smått och gott. Inte mycket till fokusering. Polisen är nödvändig. Jag vill tro dem om gott. Men mitt förtroende för den verksamheten är frostig, minst sagt. Nu har de dessutom en chef över hela rasket. Han sitter nog i Stockholm. Var är han nu när det runt om i landet börjar likna vilda västern?
 
Han sitter nog på en brygga i skärgården och doppar fossingarna.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: staffan anderstig

Det är lugnt det kommer enligt migrationsverket bara 72 tusen asylsökande och 12 tusen barn till landet 2015.En del är väl IS sympatisörer,men de får lägenhet och jobb så det är lugnt det med.

2015-07-23 @ 16:00:32
Postat av: Ipse Cogita!

staffan:
Aja, baja, du glömde anhöriginvandringen så du får lägga till en 30-50 tusen;-)

2015-07-23 @ 16:09:02
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Bo Adolfsson

Bara lugn!
Chefen i Stockholm är ju Dan "knulla i Bangkok" Eliasson. Mannen som var statssekreterare hos Tomas Bodström. Han har redan lyckats med att förstöra invandrarverket och försäkringskassan.
Civilingenjör Bo Adolfsson

2015-07-23 @ 19:53:52
Postat av: Ipse Cogita!

Bo:
Och han gjorde det rejält!

2015-07-23 @ 20:10:30
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0