Jämförelse som haltar — minst sagt

 
Jag vet inte vem Lindholmskan är och jag bryr mig inte ett dugg om sommarpratarna numera. Det är liksom inte kul längre. Inga riktiga krönikörer. Inget man ser fram mot.
 
Men en sak slog mig och det var när programchefen Bibi Rödöö jämförde Lindholmskan med Ingvar Kamprad:
 
"Vi hade också Ingvar Kamprad som pratade om att han hade skapat Ikea och vad han hade gjort på vägen där."
 
Rödööskan måste ha en underlig världsbild. Ingvar har under kort tid skapat ett företag som är känt i hela världen, den där andra har ingen hört talas om. Vem anställer folk som Bibi? Kvinnliga polare?
 
Man kan väl lugnt säga att väldigt många är intresserade av hur Ingvar lyckats, ingen är ett dugg intresserad av vad den där andra håller på med.
 
AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0