Nu blir det på riktigt — på allvar

 
Tidigare har det varit mest farhågor, aningar, spekulationer. Nu är det allvar. Här skall lånas, inte till vår välfärd utan för att klara "flykting"katastrofen. Tänk så långt från svunna tider då en viss sosse sa: den som är satt i skuld är inte fri.
 
Det som sker nu allra först är att det skall betalas en massa stålar initialt. Samtidigt skall vi klås på mer pengar via skatter och avgifter. Under samma tid kommer vi att fortsätta montera ner välfärden på alla områden; alla svenskar inom normalskiktet får mindre trots höjda skatter. Nästa steg i händelsekedjan kommer att bli allvarliga motsättningar i samhället som ytterst kan leda till mer våld. Fler brända hus, bilar och fler fall av fysiskt våld.
 
Om vi reder ut det där så väntar striden om vårt västerländska lag- och regelsystem. Anpassningen till religioner sker redan men frågan är hur långt det kommer att gå. Till det skall läggas slaget om yttrandefriheten som vissa verkar tycka man kan lattja runt med lite som man vill.
 
Sen skall så klart allt som vi lånat och slösat bort betalas.
 
Det gäller att söka sig allt snabbare till egna små enklaver. Små grupperingar som sköter sig själva.
 
Min tilltro till Sverige, och Europa faktiskt, är nu under fryspunkten. Det ställer till det en hel del. Jag hade ett par Europeiska länder på min flyttlista men nu måste jag förskjuta tyngdpunkten rejält.
 
Jag får lägga pannan i djupa veck och tänka till.

Kommentarer
Postat av: Helig bluff(C)

Precis som du hade jag med familj tänkt flytta till ett annat europeiskt land. Nu har jag också reviderat dessa planer. Det intressanta är att Ryssland hamnar väldigt högt.

2015-12-12 @ 15:56:49
Postat av: Lisa Helsvensk

Överväg Polen.
Jag har en reträttväg i Polen som just skaffat sig en riktig högerregering.
Och dessutom slängt ut alla gamla vithåriga kommunister med stora öron, för första gången i historien. Polen är ett framtidsland.
Då slipper du se alla hucklekärringar på smällen som stryker runt som spöken i staden, med 9 ungar i släptåg efter barnvagnen.

2015-12-12 @ 16:22:21
Postat av: Ipse Cogita!

Helig bluff+Lisa Helsvensk:
Ryssarna litar jag inte på. Polen är kvar på min tidigare lista liksom två EU-länder till.

Tack till er båda.

2015-12-12 @ 17:46:35
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Lennart

Jag har planerat min exit under några år. Initialt av andra skäl än de nuvarande.
Efter att ha sonderat av det mesta så har jag stannat vid Palma. En storstad i miniatyr. Har det mesta. Svenska skolan (om du har barn), Svenska kyrkan (om du blir religiös på gamla dar, eller söker gemenskap). Finns även andra svenska sammanslutningar. Varierande natur. Menorca strax intill. Sjukvård i toppklass mm.

Samtidigt har det slagit mig att vi oftast sitter ensamma, eller med familj, och planerar vår exit. När vi istället kunde skapa forum för planering. Där vi med gemensamma krafter kunde skapa förutsättningar för nya boenden och yrkesverksamheter.

2015-12-12 @ 20:33:22
Postat av: Ipse Cogita!

Lennart:
Tackar. Bra tips. Jag får kolla.

2015-12-12 @ 21:43:09
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0