Jag begriper intet

 
 
SD har haft en liten kampanj. På en tunnelbanestation, väl vald. Alla med någorlunda sunt förnuft kan ju begripa vad som hände sen. Budskapet var detsamma som SD haft hela tiden. Inget nytt.
 
För en antagligen ytterst billig peng satte man upp lite budskap. Gick sedan troligen och satte sig på krogen och avvaktade hur kampanjen skulle dra igång. Och mycket riktigt. Denna billiga kampanj fick ett oerhört genomslag och SD:arna på krogen kan räkna uppåtprocent igen, utan att röra ett finger. Hur dumma får de andra vara. Och hur dum får man vara på Sydsvenskan utan att få kicken?
 
Jag har slutat läsa blaskan men nu skall hustrun övertalas att hon får läsa något annat. Jag är mer än lovligt trött på SDS:s konstiga rapportering. Men det är klart, har man reportrar som tycker att över en miljon svenskar är "lågpannade as" så blir det nog som det blir.
 
Jag läser en bok. Den heter:
 
 
Den går igenom problematiken med invandring från alla möjliga håll. Varför svenska politiker och journalister inte kan läsa den och liknande böcker begriper jag inte. En av de faktorer som Paul Collier anger som ett hinder för att komma fram till en vettig lösning är just att inte ta in fakta och forskning, utan att gorma som stuckna grisar när "fel" åsikter kommer fram.
 
Det som händer just nu är precis det som gör att alla gaphalsar, utan insikt, är en mycket stor del av problemet. Det borde ju även en obildad lågpannad reporter fatta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0