Nu är han igång igen

Så vitt jag vet har Thomas Quick/Sture Bergvall blivit frikänd för alla mord han dömts för. Men vissa ger sig inte:
 
 
Herr Lambertz får så klart skriva vad han vill men det här tycker jag är lite magstarkt (han är ju en bildad karl):
 
"I sin bok skriver Göran Lambertz att han ett tag trodde att Hannes Råstam ”utsatte svenskarna för ett slags practical joke” och att journalisten medvetet ska ha förvridit verklighetsbilden.

Han tar också upp att Hannes Råstam var döende i cancer.
”Han visste att hans tid var utmätt, cancern växte i hans kropp. Kan han ha tänkt att ’nu ska jag dra på så mycket jag kan, så får vi ser hur långt det bär, hur mycket mitt kära Sverige klarar av att hantera’? Jag trodde nästan det ett tag. Men jag gör det inte längre”, skriver Lambertz.
”Jag vill trots allt inte helt utesluta att boken innehåller en blinkning från Hannes Råstam till det Sverige som han var på väg att lämna.”

Hans tankar verkar virriga. Lite problematiskt är det. Han sitter ju i Högsta Domstolen.
 
Sture Bergvall är ju numera utskriven även från psyket. En rockad kanske är på sin plats; Bergvall ut, Lambertz in.
 
DN
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0