20.00 — Slutdebatten ...

... står det i tidningen. Tänkte att här får man väl hänga med, hålla sig vaken. 20.45. Nu vacklar jag mellan sömn och inmundigande av starka drycker. Annie viftar vidare med sina papper, MP, V och S har röda slipsar. Programledarna har ingen plan alls. Deltagarna avbryter och ingen har kontroll.
 
Hånleendena står som spön i backen. Händer viftar. Fridolinaren skakar på huvudet.
 
Nu händer ingenting därför kan jag passa på att tala om att det inte finns några bilder i detta inlägg. Allt för att illustrera hur urbota tråkigt det är i burken för närvarande.
 
Jonas V kräver helt plötsligt svar av statsministern om han avgår som partiledare om M förlorar valet. Var fan kom den frågan ifrån.
 
Nu bryter helt plötsligt programledarna för nya ämne. Det skall handla om klimatet.
 
Då vet jag att nu kommer lögnerna att hagla så nu väljer jag att elda brasa, inmundiga ett glas vin och tända en cigarr.
 
Allt för att undvika att jag somnar alltför tidigt denna fredagskväll.
 
Hittills: inga stora frågor, smått skit och därute vacklar världen vidare.
 
Sen måste jag säga att det de facto inte är enbart politikernas fel. Programledarna har en förmåga att lägga debatten på en nivå som till och med barn på dagis klarar av.
 
Sverige, fredagen den 12 september 2014, och jag blir förtvivlad över hur Sverige skall kunna gå vidare. Inga av de här jönsarna är till att lita på.
 
Och i morgon, troligen, så kommer ett antal journalister att påstå vem som vann, vem som var klok, vem som var idiot och dessutom kommer de att tala om vilka kvaliteter som fanns.
 
Det sista kan jag hjälpa dem med — inga kvaliteter fanns.
 
Men nu ser jag ju inte allt — jag lägger av 21.53 eftersom jag vill vårda min mentala hälsa.
 
ARMA LAND!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0