Ge fan i kidsen!

 
I sak kan artikelförfattarna nog ha en poäng nämligen att barn ibland är klokare än många vuxna (nästan två miljoner svenskar kan tänkas rösta på V, MP och FI, ondskans och det totalitära samhällets frontfigurer).
 
Jag jobbar på min lediga tid med barn vars förälder (-rar) sitter i finkadusen. De har det tufft i vardagen vill jag lova. Att tvinga kids att ägna en massa tid åt att sätta sig in i hur deras framtid skall se ut, är att beröva dem det viktigaste i livet — att få vara barn.
 
Kids skall leka och lattja runt och, inte som nu, ha ångest för sina betyg, miljön, stolliga vuxna med mera.
 
Det är således en typiskt vuxen tanke att barn skall vara med och besluta allt om allt. Jag tycker vi skall bespara dem detta helvete och låta dem tidigt inse att livet är en fest om du väljer bort allt skit som vuxna prackar på dig.
 
Tids nog skall de in i la-la-land men låt kidsen njuta av livet så länge som möjligt.
 
Rör inte mina kids!
 
PS. Jag var på min sonsons skola härförleden. Han är fjorton. De hade någon form av "utbildning" i klimatfrågan. Förutom att läraren och de flesta kidsen var tämligen rudis gällande ämnet, så visade det sig att ett antal tjejer (jo så var det!) tyckte det var mycket obehagligt att deras framtid kanske inte fanns. Man häpnar!
 
När man är fjorton så skall man leva och ha kul, inte hålla på med att skrämma livet ur kidsen och det med ren missinformation. I normala fall kallas sånt för mobbing.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0