Sverige då?

 
Det vimlar av artiklar och synpunkter om vad den ryska makten håller på med. Det verkar som om det på vissa håll uttrycks förvåning. Det måste vara taskigt påläst folk, samma folk som nedrustat Sverige till en leksakskrigsmakt.
 
Det var väl inte länge sedan som alla expert, utom de insatta, sa att Ryssland inte utgör ett hot. Såsom varande en ren lekman men med stort intresse för frågan så kan jag inte annat än påstå att jag vet mer än våra politiker och journalister.
 
Nu uttalar sig alla och skriver om Ukraina och Ryssland. Ingenstans ser jag den viktiga analysen om vad Sverige står inför. Skall vi fortsätta att utradera det lilla som finns kvar av vår försvars- och säkerhetspolitik?
 
Det verkar så, och jag skulle gärna vilja ha klart besked om var alla partier står. Att mp och v vill avrusta oss ner i avgrunden har jag fattat. Vill verkligen gamla moderater det också? Och alla de andra?
 
Att svenska frågor inte står högt på dagordningen förstår jag. Allt svenskt verkar vara tabu och alla svenska seder och normer skall utraderas gärna med en dj...la fart. Men ärligt talat, finns det inte folk i vårt land som vill någonting annat? Som vill värna om både det svenska och omvärldens utveckling.
 
Än en gång — arma land.

Kommentarer
Postat av: JSC

Några andra aspekter på saken, skrivet för ett tag sedan:

http://grubbelzon.wordpress.com/2010/02/07/a-kraft-och-sakerhetspolitik/

2014-03-02 @ 10:51:05
Postat av: Ipse Cogita!

JSC:
Tackar!

2014-03-02 @ 11:40:46
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0