Härskarpartiet över alla andra

 
StockholmsInitiativet visar idag hur miljöpartiet resonerar, från hästens mun så att säga. Inte nog med att de vill övervaka oss och förbjuda oss att vara anonyma, de har en egendomlig uppfattning om hur saker och ting fungerar också. Lena Krantz ställde en liten fråga om hur MP tycker att vi skall klara oss:
 
"En fråga som jag aldrig har förstått lösningen på är hur ett Sverige helt utan el- och värmeproduktion från fossila bränslen eller kärnkraft skulle kunna fungera? Partiet har som mål att 100 % av el- och värmeproduktionen ska vara förnybar år 2030. I intervjuer och debatter får företrädarna det att framstå som en lätt sak."

Svaret från muppan Elin:
 
Säga vad man vill om MP-stollarna, optimister är de. På 16 år skall de greja det där med att lagra energi. Det har man väl försökt förr och visst, någon gång kommer det fiffiga lösningar; personligen vill jag ha lösningarna först och min resa tillbaka till hedenhös senarelagd.
 
Så frågan kvarstår: hur kan cirka 10 % av svenska folket rösta på charlataner?
 
 

Kommentarer
Postat av: Fredrik

De röstar för att de är obildade. Nu har jag ingen statistik att luta mig emot men det är mitt intryck att mp har sin starkaste väljarbas hos lattedrickande flummare i storstädernas mer fashionabla områden samt hos ungdomar.

Deras budskap låter bra i sin PR putsade form för en 18-årig förstagångsväljare som tror att älvor vevar runt turbinerna i kraftverken. Tyvärr är det få som granskar budskapet närmare.

2014-04-18 @ 17:30:55
Postat av: Ipse Cogita!

Fredrik:
Synd att inte fler ägnar sig åt lite granskning. Speciellt journalister men de är ju själva insyltade i dyngan.

2014-04-19 @ 02:26:03
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0