Gott från IKEA, tyst i våra medier

 
Jag hittar saker.
 
På tämligen framträdande plats i Der Spiegel (engelska versionen) berättas om IKEA:s satsning på små "hus" i stället för tält för flyktingar. Det hela är ett pilotprojekt som om det slår väl ut kan förbättra för folk på flykt.
 
Varför denna positiva nyhet inte finner sin väg in i svenska medier vet jag inte, men det har ju inte med Kamprads nazitankar i ungdomen eller hans stiftelser och andra affärsmässiga saker att göra, så gammelmedierna finner det kanske inte intressant.
 
Troligen sitter det någon och funderar på en negativ vinkling (om de ens vet om att projektet finns) allt i linje med att man inte skall gilla vad Ingvar gör — han är en skum typ tycks man resonera.
 
Liten uppdatering:
 
Om man till exempel vill satsa på att hjälpa till i närområdet (trots MP:s motstånd) så skulle en miljard kronor räcka till cirka 143.000 små kåkar. Det vore väl bra.
 

Kommentarer
Postat av: Tänkvärt

Jag såg det där själv också. Tyckte hela idén var bra men inte ett knyst har jag hört om saken i svenska tidningar, radio eller tv. Det är väl roligare att klaga på Kamprad och Ikea av någon anledning istället, precis som du var inne på.

Personligen tycker jag Kamprad och Ikea kunde ge sig in på den riktiga byggmarknaden också.
Vad sägs om den lättmonterade villan "Svensson" i lämplig byggsats? De säljer ju redan köksinredning och annat så det vore bara ett naturligt nästa steg.

2013-11-03 @ 18:43:22
Postat av: Ipse Cogita!

Tänkvärt:

Tackar. Jag tror faktiskt att IKEA redan bygger lägenheter, åtminstone i Malmö på Elinegård. Det är köpesgrejsingar och det är hyggligt prissatt.

2013-11-03 @ 22:17:35
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0