Snyggt jobbat Percy!

 
Tydligen skall Percy punga ut med i runda slängar 9.000:- för sitt tilltag. Personligen finner jag det bra att man nu har en liten prislista att förhålla sig till om ens egen irritation skulle bli alltför stor.
 
Sen har jag alltid undrat varför just Hemglass fick tillstånd att plinga runt. Fiskbilen, potatisbilen och andra varken har eller skulle få tillstånd att föra oväsen.
 
Själv retar jag mig inte alls på ljudet men jag förstår Percy och jag förbehåller mig rätten att gilla att folk i bland ryter till — i detta fallet med en borrmaskin.
 
SR Skånskan

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Jag måste säga att ljudet stör mig, då jag lägger mig tidigt. Men barnfamiljer måste störas enormt, när man lyckats få sin telning i säng, och telningen somnat innan tutiluren sätter igång. Jag har hört hur det lät hemma hos en bekant, jag umgås med när hans barn var små. ”PAPPA, MAMMA GLASSBILEN ÄR HÄR”. Inget kul när de nyss somnat. I Kårböle har man sagt åt den som kör bilen, att om han tutilurar går vi inte ut och handlar av dig. Jag har inte hört, eller sett glassbilen på två år nu.
Svante

2013-11-11 @ 17:51:05
URL: http://karbole.wordpress.com
Postat av: Ipse Cogita!

Svante: Jag tror att Percy hade en sån deal men det var en sommarvikarie som inte riktigt var uppdaterad, då blev det borrmaskin då;)

2013-11-11 @ 18:45:59
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0