Svaret på : "vad är osvenskt?"

Led Zeppelin var en brittisk rockband i den högre sfären. Det är min musik, det var då det ta-mig-tusan brände till. Deras Stairway to Heaven går icke av för hackor. Vad är det då för osvenskt med det? Inget, men sättet att hedra och hylla gamla hjältar skiljer sig avsevärt från hur det går till ute i den stora världen.
  Härhemma ser vi inte gärna upp till gamla hjältar och slår på hyllningstrumman. Det kan man på andra ställen på klotet. Showen Kennedy Center Honors 2012 visar hur man hyllar och visar respekt för gamla goingar. Inge’ gnäll här inte, inte en massa skit om privatstrul eller annat oväsentligt — ren och skär "jag ber att få buga mig".
 
Så gör inte vi — DET är osvenskt.
 
Först originalet:
 
 
 
Och så här hedrar man folk:
 
 
 
Ni som vill se hela galan på 22 njutbara minuter går till: http://www.youtube.com/watch?v=Ta0gDfGb9u0
Gör det!
 
Texten till låten finner du här. Den, låten, måste för övrigt vara bland de bästa som gjorts.
 
Så skola verkligheten tacklas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0