Begära kommission och ge svaren?

 
Jag har definitivt inget emot att man försöker komma till botten med vad som förorsakar all skadegörelse med där tillhörande hat. Det som stöter mig är att undertecknarna vill ha en kommission samtidigt som de beskriver vilka vägar kommissionen skall vandra. De försöker således ge svaret innan svaren på frågorna finns. Verkar inte speciellt seriöst.
 
Man begär en, skulle jag tro, oberoende kommission som skall försöka få tag i vad tusan som är på gång. Samtidig försöker de ge svaren på det mesta. Då behövs väl ingen kommission. De verkar veta. Vad som slår mig är också att om denna "djupa analys" skulle visa på att orsaker till kravallerna skulle vara något annat än det undertecknarna redan antagit, så blir väl det också fel kantänka.
 
Jag är för övrigt inte speciellt imponerad av undertecknarna: kulturgeografi (4 stycken), sociologi (3 stycken), stadsbyggnad (1), kulturvetenskap (1) samt urbana studier (1).
 
Här är det mycket kultur och sociologi vill jag lova.
 
Men, som vanligt, jag kan ha fel.
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det vore väl mera relevant att se vad dessa forskare har för forskningsområde, än att bara konstatera vilken institution de kommer från.

2013-06-02 @ 07:59:20
Postat av: Ipse Cogita!

Kerstin:

Tack, och håller med. Nu får man i och för sig se upp. Vissa kallar sig klimatforskare och påstår sig forska i klimat vilket troligen inte går.

2013-06-02 @ 12:46:28
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0