Fredsprojektet EU slirar

 
Om Eu har jag skrivit länge och mycket. Maktens folk i EU, politiker och tjänstemän, glider med allt större hastighet ifrån allt vad medborgarna tycker och det börjar straffa sig. Grekerna är förbannade och det med rätta. Det infinner sig också direkt osmakliga yttringar i protesterna och det måste anses som direkt farligt. Inte trodde jag att jag i Europa skulle få se bilder som dessa inom min livstid:
 
 
De skyldiga är så klart politiker som ville ha mer makt åt sig själva, någon form av maktgalenskap ligger där och skvalpar, och ingen makt alls till folken.
 
EU som en samlande kraft? Det vet i tusan:
 
 
Så var det med den enigheten (Anders Borg är kritisk, tack för det). Maktens folk far mellan hötapparna likt yra höns: än är det EU som är viktigt och då menar man alla, än bryter sig elva ur när resten inte gillar läget och så vidare till synes utan slut.
 
Det finns helt enkelt ingan annan förklaring än att här finns det många småHitlers som tänker göra precis som de vill oavsett vad.
 
Man får hoppas att ingen sätter upp ett förvånat face när det brakar ut bråk med långt allvarligare konsekvenser; man får också hoppas att de skyldiga rotas fram och ställs till svars, om inte i Nürnberg så i Bryssel.
 
 

Kommentarer
Postat av: Blomman

Det är i alla fall inte en drivmedelsskatt som drabbar landsbygden så kör hårt

2012-10-09 @ 18:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0