Inte mig emot ...



I GP lär jag att man nu troligen kommer att införa nya sätt att ta betalt inom hotellvärlden. Tyvärr blir vi så klart lurade eftersom vi aldrig får en riktig lista på vad enbart rummet kostar och vad allting annat kostar. Om jag däremot kan se tydligt alla posterna så blir det bra för mig. Förutom att frukosten skall betalas (gärna för mig, jag äter aldrig en dylik) så finns det ingen brist på fantasi:


Dels kan jag välja bort hotell som sätter en ära i att krångla till det för mig som kund genom en massa dyngbyråkrati, dels kan jag om jag blir tvingad att utnyttja deras faciliteter välja att betala enbart för rummet. Men det skall ta mig tusan synas.

Undrar om de kommer att ta betalt för att man beträder entren också?

Men i dessa tider när det sitter räknenissar i stället för servicefolk på snart sett varenda stol i samhället så är jag inte förvånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0