Visst, men män då ...?




Att våld är en synnerligen dålig problemlösningsmetod tror jag de flesta håller med om men det måste i mitt huvud gälla generellt det vill säga allt våld mot alla.

Att det skall finnas en speciell lagstiftning just för kvinnor förstår jag över huvud taget inte.

Det ser ju bland annat ut så här (BRÅ via Per Ström):




Visserligen kommer siffrorna från Sverige men ...

Själv är jag gammal i gården och lever i tron att man inte slår kvinnor, barn eller folk med glasögon. Att slå någon över huvud taget är dessutom not my cup of tea, om det nu inte skulle vara i häradet: härtill är jag nödd och tvungen (har aldrig varit vare sig nödd eller tvungen om någon skulle undra!).

Just saying ...

Europaportalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0